Campagne biologisch weer van start

Vanaf 6 oktober is de campagne biologisch weer overal te zien. De campagne bestaat uit een televisiecommercial, online media, buitenreclame en de website www.allesoverbiologisch.nl. Ook worden er weer betaalde samenwerkingen met content creators, podcasts en online platforms ingezet.

Optimalisaties en nieuwe tv spot

Dit is de vierde campagneperiode sinds de start van de publiekscampagne in 2024. Er is telkens tussentijds geëvalueerd en gekeken naar het effect. Op basis daarvan wordt de campagne steeds verder geoptimaliseerd. Nieuw deze campagneperiode is de tv-spot. In deze nieuwe spot, die in verkorte versie al online te zien was tijdens de vorige periode, staat het genieten van biologisch eten nog meer centraal en zijn meer mensen in beeld gebracht. Ook wordt het herkennen van het EU Biologisch Keurmerk benadrukt.

Meer content partnerships

Opnieuw is er aan het einde van de campagneperiode extra inzet via ‘content partnerships’ Deze betaalde samenwerkingen zijn bedoeld om het effect van de campagne te optimaliseren. Het gaat om samenwerkingen met online platforms, podcasts en content creators op het gebied van lifestyle en koken.

Over de campagne

De campagne is onderdeel van het Actieplan ‘Groei van biologische productie en consumptie’. De ambitie is een groei naar 15% landbouwareaal voor biologische landbouw in 2030. De consumentencampagne is een belangrijk onderdeel om de Bekendheid van het biologisch keurmerk te vergroten, de vraag te stimuleren en hiermee bij te dragen aan de groei van het areaal biologische landbouw.